Saturday 2 November 2013

salam awal Muharram :)


Alhamdulillah kita masih lagi diberi kesempatan dari Allah utk melakukan urusan kita.. sedar tak sedar kita jap lagi dah nak ke tahun baru Islam tahun ke 1435 Hijriah dah ni.. then automatic buku amalan kita dah tukar yg baru..agak-agak apalah yg tercatat dalam buku lama kita hari tu? Allah..takutnya kalau lebih banyak maksiat, lebih banyak dosa daripada kebaikan dan pahala.. semoga tahun baru ni lebih banyak amal kebajikan yang kita penuhkan dalam buku baru kita..bagi malaikat yang catat amalan baik (malaikat Raqib) ni busy sikit tahun ni In shaa Allah....


So apa azam baru tahun Hijrah ni? Nak tahu..masa saya study matrik dulu..awal Muharram jatuh pada 19 disember yakni bersamaan dengan birthday saya..wehee..nampak tak kat situ..Allah nak saya berhijrah kepada yg lebih baik pada usia yg baru tu kot…tapii masa tu memang ada azam utk berhijrah pun..sebab masa matrik dulu kawan-kawan pun ramai yg berhijrah…transform diri kepada yang lebih baik…sebenarnya kalau kita nak berhijrah ni..kita kena pilih satu tarikh starting..kita mark kan tarikh tu supaya kita ingat permulaan kita bila kita hampir terjatuh..yela nak istiqomah tu bukan senang kadang-kadang kita rasa kita tak kuat..


lebih lebih lagi bila sahabat-sahabat yang ada waktu kita berhijrah makin jauh tinggalkan kita..sebenarnya yang namanya sahabat itu takkan tinggalkan kita.. Allah cuma jauhkan jarak kita ngan dia sebab Allah nak tengok kita ni berubah sebab Allah ke atau sahabat kita.. jangan risau.. Allah kan ada.. bila sahabat tu kian menjauh..kita boleh cari kekuatan dengan serahkan segala-galanya pada Allah..jgn jadi macam saya..habis je matrik..dah jauh dari kawan-kawan yang baik tu kembali semula pada jahiliah bila dah masuk universiti.. tapi Alhamdulillah Allah masih mahu saya kembali.. bukan saya je..sesiapa pun hambaNya Allah rindukan kita.. Allah sentiasa mahu terima kita walau seisi alam benci kepada kita..seisi alam menolak kita..Allah takkan tinggalkan kita.. Rahmat Allah terbuka luas utk kita..Percayalah.... :)

No comments:

Post a Comment